Identiteit & positionering

Positionering Stadshart Heerhugowaard

Heerhugowaard is de stad van de kansen. Stad & Co is gevraagd een traject op te zetten om gezamenlijk de positionering van het stadshart te bepalen en in te vullen.

Heerhugowaard: de stad van kansen

De ‘stad van kansen’ – zoals Heerhugowaard zichzelf noemt – ontstond in circa een halve eeuw tijd. Doordat de groei planmatig verliep, groeide het voorzieningenniveau gelijkmatig mee. Het aanbod in het stadshart is ruim en gevarieerd en trekt ook bezoekers uit de regio. Onder andere winkelcentrum Middenwaard, het Cool-theater, bioscoop Vue, het horecaplein en de bibliotheek vervullen hierin een belangrijke rol. De voormalige ‘groeikern’ Heerhugowaard heeft precies gedaan wat haar naam zegt: groeien. Van een paar gehuchten naar een plaats met meer dan 50.000 inwoners.

Positioneren en samenwerken

De winkeliers, horecaondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente Heerhugowaard bundelen al langer de krachten rond het stadshart. De openbare ruimte is onlangs opnieuw ingericht en de bezoekers weten steeds beter hun weg te vinden. Toch zijn alle partijen er samen van overtuigd dat er nog meer ‘in de pot zit’. Stad & Co is gevraagd een traject op te zetten om gezamenlijk de positionering van het stadshart te bepalen. In combinatie met een eveneens op te zetten samenwerkingsverband, ontstaan daardoor álle mogelijkheden om het stadshart de komende jaren krachtig en gericht te promoten!

meer weten?

 

Eveline van der Vliet

senior communicatiespecialist
mail mij     LinkedIn