Identiteit & positionering

Internationale positionering Vestdijk

Internationale positionering Vestdijk

Van verkenning naar actie op de Eindhovense Vestdijk. In opdracht van de gemeente Eindhoven heeft Stad & Co de mogelijkheden verkend om te komen tot een – door alle belanghebbenden gedragen – internationale positionering van dit gebied in het centrum van Eindhoven.

Inventariseren toekomst van de Vestdijk

De Vestdijk is een straat in Eindhoven waar diverse producten en diensten worden aangeboden aan een internationale doelgroep (met name expats). In opdracht van de gemeente Eindhoven heeft Stad & Co de mogelijkheden verkend om te komen tot een – door alle belanghebbenden gedragen – internationale positionering van dit gebied in het centrum van Eindhoven. Het doel van deze verkenning was om de (gemeenschappelijke) ambities en de daadkracht van de belanghebbenden, aangaande de toekomst van de Vestdijk, te inventariseren.

Gezamenlijk optrekken

Het onderzoek bestond uit een documentatie-analyse, stakeholder-(vraag)gesprekken, een SWOT-analyse met een confrontatiematrix en een werksessie. Op basis hiervan is vastgesteld dat de Vestdijk door de belanghebbenden geassocieerd wordt met termen: landingstrip voor internationals, herinrichting, one-stop-shop, springplank en Expat Boulevard. Er is voldoende enthousiasme onder een aantal partijen om een internationale positionering verder te verkennen. Ook is aanbevolen om op een pragmatische manier de samenwerking inhoudelijk en fysiek te verstevigen.

Soortgelijke projecten

Positionering winkelgebieden Den Helder

 

Onderscheidend en toekomstbestendig Oud Urk

 

Streetbranding De Gijsbrecht van Amstelstraat

 

meer weten?

 

Nicole Haas

senior adviseur
mail mij     LinkedIn
 

Eugène van Gerwen

oprichter en senior adviseur
mail mij     LinkedIn